Pysy Tiukkana -haaste

OSALLISTU PYSY TIUKKANA -HAASTEESEEN

HARJOITA LANTIONPOHJALIHAKSIA AINA PUNAISEN VALON PALAESSA!

Lantionpohjalihaksia tulee harjoittaa säännöllisesti koko naisen elämän ajan. Se unohtuu kuitenkin helposti. Osallistu Pysy Tiukkana - haasteeseen ja harjoita lantionpohjalihaksia aina, kun punainen valo palaa liikenteessä liikut sitten jalan tai autossa. Jos päivittäisellä kulkureitilläsi ei ole liikennevaloja, niin harjoita aina lantionpohjalihaksiasi nähdessäsi punaisen auton, auton jarruvalot tai muuta punaista. Haaste perustuu naistentautien erikoislääkärin Pirkko Brusilan opettamaan muistitekniikkaan.

Sinut mukaan haastavat Gynekologiyhdistys, Kätilöliitto, Lantionpohjan Fysioterapeutit, Synnytys- ja naistentautiopin tutkimussäätiö ja Bailamama.

OSALLISTU HAASTEESEEN JA SAAT ILMAISET LANTIONPOHJALIHASTEN TREENIOHJEET!
Osallistuessasi haasteeseen, tulet saamaan aloituskirjepaketin, jossa on sinulle lantionpohjalihasten treeniohjeet. Lisäksi saat viikkokirjeen josta saat lisävinkkejä treeneihin ja ne tsemppaavat sinua eteenpäin harjoittelussa!

Fill out my online form.
Napsauttamalla "Lähetä" annat luvan lähettää Sinulle lantionpohjalihasten ja naisten hyvinvointiin ja kampanjaan liittyvää tietoa, etuja ja tarjouksia. Haasteeseen osallistuminen on maksutonta ja sen voi perua koska tahansa. Rekisteriseloste.
Lantionpohjalihakset kuntoon, Bailamama

HUOM!!! ILMAINEN WEBINAARI!!!

Bailamama järjestää Ke 22.11 ilmaisen Venus kuntoon -webinaarin synnyttäneille naisille.
Webinaarissa kerrotaan 5 tärkeintä ohjetta, kuinka palautua synnytyksestä turvallisesti ja tehokkaasti. Ei haittaa vaikka synnytyksestä olisi jo vuosiakin aikaa
Lue lisää ja Ilmoittaudu mukaan tästä!


Pysy Tiukkana kiertue

PYSY TIUKKANA WORKSHOP

Pysy Tiukkana workshopissa mennään pintaa syvemmälle ja tutustutaan naisen tärkeimpään lihasryhmään, lantionpohjalihaksiin. Miten tämä lihasryhmä löytyy, mitä hyötyä siitä on ja miten sitä harjoitetaan. Workshopissa on paljon käytännönharjoituksia, jotka auttavat vahvistamaan lantionpohjalihaksia ja sitä kautta ehkäisemään virtsankarkailua sekä saavuttamaan vahvan ja kiinteän keskivartalon. Harjoitukset ovat myös helppo yhdistää muuhun harjoitteluun.

Workshop on monipuolinen, hyödyllinen paketti ihan kaikille naisille, jotka haluavat pitää huolen tärkeimmästä lihasryhmästään. Osallistujat saavat ammattilaisen ohjaaman workshopin jälkeen itselleen kotiharjoittelupaketin (tietopaketti lantionpohjanlihaksista sähköisesti sekä harjoitteluvideo keskivartalon ja lantionpohjanlihasten kotitreenejä varten).

Workshopin kesto 1,5h.

Haluatko Pysy tiukkana -tiimin pitämään worshopin yrityksellesi, yhdistyksellesi, seurallesi tai isommalle naisporukalle. Wokshoppeja järjestetään ympäri suomen. Lähetä sähköpostia ja pyydä tarjous pysytiukkana@bailamama.fi.


JOKA 4. NAINEN KÄRSII VIRTSANKARKAILUSTA

- sitä voi ehkäistä säännöllisellä lantionpohjalihasharjoittelulla

Virtsankarkailu on vaiettu ongelma, siitä kärsii jopa joka neljäs nainen jossain elämänsä vaiheessa. Se heikentää elämänlaatua ja aiheuttaa sekä sosiaalista että hygieenistä haittaa. Virtsankarkailu ei ole vain ikääntyneiden naisten ongelma vaan siitä kärsii kaiken ikäiset naiset.

Virtsankarkailu vaikuttaa koko elämään, niin omaan kuin ympärilläkin olevien ihmisten. Esimerkiksi kaupungille lähtiessä joutuu suunnittelemaan reittinsä niin, että mahdollisimman monta vessaa osuu matkan varrelle, virtsa karkaa yhdynnän aikana tai kuntosalilla käydessä jää aina märkä läiskä penkkiin. Sosiaalinen elämä kärsii vaivan takia ja voi johtaa eristyneisyyteen. Erityisesti iäkkäämmillä virtsankarkailu taas voi johtaa infektioihin ja sitä kautta jopa hengenvaaraan. Virtsankarkailua voi ehkäistä lantionpohjalihasharjoittelulla. Hyvässä kunnossa olevat lantionpohjalihakset tuovat myös muita hyötyjä.

Pysy Tiukkana punaisen palaessa

TERVEISET PYSY TIUKKANA -TIIMILTÄ

Bailamama yhdessä Kätilöliiton, Gynekologiyhdistyksen, Synnytys- ja naistentautiopin tutkimussäätiön sekä Lantionpohjan fysioterapeuttien kanssa haluavat yhdessä lisätä tietoisuutta virtsankarkailusta ja sen ehkäisystä. Me kaikki teemme töitä naisten parissa ja haluamme nostaa esille tämän vaietun asian ja lantionpohjalihasten treenaamisen tärkeyden sen ehkäisyssä. Virtsankarkailu on suuri ongelma naisten keskuudessa. Siksi kutsummekin nyt kaikki naiset mukaan yhteiseen Pysy Tiukkana -haasteeseen!



Pysy Tiukkana workshoppeja järjestää Bailamaman lantionpohjaan erikoistuneet asiantuntijat:

Maija Kiljunen, Fysioterapeutti (Uusimaa, Kymenlaakso ja Pirkanmaa)
Silja Rauhansalo, Fysioterapeutti (Uusimaa)
Aino Isotalo, Fysioterapeutti (Varsinais-Suomi ja Pohjois-Karjala)
Merja Kyhyräinen, Terveyden- ja sairaanhoitaja (Savo)
Minna Laaksonen, Fysioterapeutti (Keski-Suomi)
Minna-Sisko Koivumäki, Fysioterapeutti ja seksuaalineuvoja (Pohjanmaa)
Maija Korkeamäki, Fysioterapeutti (Satakunta)
Sofia Vesa, Fysioterapeutti (Oulu)


Kampanjaa tukemassa: